Microsoft Teams alkalmazásban folyik a munka. Ez a csoport elérése.
Ott az osztályanyagban találsz a témához anyagot.
Heti tananyag: 2021. 05.31.-06.04. Csillagászat
Tk.: 95-103. oldal
A téma feldolgozásában segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 05.25.-05.28. Kompetenciamérés
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 05.17.-05.21. Optika - mérési gyakorlatok
A téma feldolgozásában segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 05.10.-05.14. Fényforrások, fényszennyezés
Tk.: 90-94. oldal
A téma feldolgozásában segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 05.03-05.07. A teljes elektromágneses színkép
Tk.: 108-112. oldal
A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 04. 26.-04.30. Az infravörös és az ultraibolya fény
Tk.: 104-107. oldal
A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 04. 19.-04.23. Szóró lencse. A szem és a látás.
Tk.: 76-85 . oldal
A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 04. 07.-04.16. Domború tükör. A gyűjtőlencse.
Tk.: 71-75 . oldal
A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 03.22.-03.31. A homorú tükör - képszerkesztés
Tk.: 69-70. oldal
A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 03.16.-03.19. A homorú tükör nevezetes sugármenetei
Tk.: 69-70. oldal
A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 03.08-03.12. A fénytörés és a teljes visszaverődés
Tk.: 61-65. oldal
A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 03.01-03.05. A fény visszaverődése
Tk.: 58-60. oldal
A téma feldolgozásában segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 02.22-02.26. A fény terjedése
Tk.: 54-57. oldal
A téma feldolgozásában segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 02.15-02.19. Elektrokémiai kísérletek. Témazáró dolgozat
A felkészüléshez segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 02. 18-12. A váltakozó áram. A transzformátor.
Tk.: 48-49. oldal
A téma feldolgozásában segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 02.01-02.05. Az elektromos energia
Tk.: 46-47. oldal
A téma feldolgozásában segítségetekre vannak a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 01.25- 01. 29. Az elektromágneses indukció
A téma feldolgozásában segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 01. 18-22. Az elektromágnes és alkalmazásai.
Tk.: 31-37. oldal
A téma feldolgozásában segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 01. 11- 01. 15. Témazáró dolgozat írása. Mágneses alapjelenségek.
Tk.: 8-10. oldal
A téma feldolgozásában segítségetekre vannak a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2021. 01. 04- 01. 08. Összefoglalás, feladatok megoldása.
Témazáró dolgozat!
Tk.: 51-52. oldal
A téma feldolgozásában segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2020. 12.14- 12.18. Fogyasztók soros és párhuzamos kapcsolása - feladatok megoldása. Összefoglalás A téma feldolgozásában segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv. Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2020. 12.07- 12. 11. Fogyasztók soros és párhuzamos kapcsolása kapcsolása
A téma feldolgozásában segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2020.11.30- 12. 04. Az elektromágnes és alkalmazásai
Tk.: 31-37. oldal.
A téma feldolgozásában segítségetekre van az online óra, a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2020.11.23-27. Az elektromos munka, teljesítmény - feladatok megoldása
Tk.: 38-45. oldal. Feladatmegoldás: Tk.: 45/ 1-10. feladatok
A téma feldolgozásában segítségetekre van a Teams-ben található ppt-k, és a tankönyv.
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Heti tananyag: 2020.11.16-20. Az elektromos teljesítmény
Tk.: 38-41. oldal. Feladatmegoldás: Tk.: 41/ 1-5. feladatok
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
A heti tananyag: 2020.06.08- 06.15. A hőerőgépek működése tk.147-149.
Év végi ismétlés: Nézd meg az alábbi videót, adj magyarázatot a kísérletekre!
Online órán megbeszéljük.
https://www.facebook.com/5min.crafts/videos/216966492857621/
Készíts táblázatot, melyben szerepeljen az eddig tanult fizikai mennyiségek neve, jele, mértékegysége és kiszámításának képlete.
Jó munkát! Bodrogi Judit
A heti tananyag: 2020.06.02- 06.05. Összefoglalás tk. 157.
Az energia, A teljesítmény és A hatásfok témakörökre egy beszámoló jegyet fogsz kapni.
Június 2. – kedd
Hf. tk.: 155/1-8. feladatok megoldása, az online órára oldd meg a feladatokat, órán ellenőrizni fogjuk.
Június 5. – péntek
Összefoglalás tk. 157.oldal
Jó munkát! Bodrogi Judit
A heti tananyag: 2020.05.25- 05.29.A teljesítmény, hatásfok tk. 150-155.
Az energia, A teljesítmény és A hatásfok témakörökre egy beszámoló jegyet fogsz kapni.
Május 25. – hétfő Cím: A teljesítmény
A teljesítmény jele, mértékegysége:
Annak nagyobb a teljesítménye,……..
A teljesítmény kiszámítása:…
Mintafeladat: tk. 151. oldal feladatának lemásolása.
Írd ki 10 otthoni háztartási gép teljesítményét!
Május 26. – kedd
Hf.: tk. 152/ 1-10. feladat megoldása
Május 29. – péntek Cím: Hatásfok
A hatásfok fogalma, kiszámítása, mértékegysége – nincs.
Mintafeladat: tk. 154. oldal feladatának lemásolása
Jó munkát! Bodrogi Judit
A heti tananyag: 2020.05.18- 05.22.Az energia fajtái. Az energia megmaradása. Tk. 141-146.
Az energia, A teljesítmény és A hatásfok témakörökre egy beszámoló jegyet fogsz kapni, egyszerre küldjétek el!
Május 18. – hétfő - Füzetbe: Cím: Az energia fajtái
Energia fogalma:…………..
Az energia fajtái:…………..
A mozgási energia annál nagyobb,…..
A rugalmas energia annál nagyobb,…..
A helyzeti energia annál nagyobb,…..
Május 19. – kedd - Feladatok megoldása Füzetbe: Hf.: Tk. 143/1-5. feladatok megoldása - online órán megbeszéljük!
Május 22. – péntek - Füzetbe: Cím: Az energia megmaradása
Az energiamegmaradás törvénye: …………………
Hf.: Tk.: 146/ 1-6. feladatok megoldása
Jó munkát! Bodrogi Judit
A heti tananyag: 2020.05.11- 05.15. A forrás és a lecsapódás tk. 138-140.
A halmazállapot-változásokra egy jegyet fogtok kapni, elég a témakör végén egy levélben elküldeni, határidő: május 18.
Ajánlott tananyag: Forrás, lecsapódás: https://www.nkp.hu/tankonyv/fizika_7/lecke_05_005
Május 11. – hétfő: - Füzetbe: Cím: A forrás és a lecsapódás
A víz forr, ha: ……………….
Forráspont: ………………………
Forrás közben ….. emelkedik a víz hőmérséklete. A felvett energia a ………fordítódik.
Forráshő: - jele: Lf
- megadja, hogy …………………….
A víz forráshője: 2260 kJ/kg, ez azt jelenti, hogy …………………………………
Az alkohol forráshője: 906 kJ/kg, ez azt jelenti, hogy …………………..
A forrásponton lévő anyagok elforralásához szükséges hőmennyiség: Q = Lf ∙ m
Mintafeladat: 139. oldal – lemásolása + Tk. 140/4. feladat megoldása
Május 12. kedd és május 15. péntek: - elolvasni:
Érdekességek, - Jó tudni! - Kérdések és feladatok – tk. 140. oldal
Mi a különbség a párolgás és a forrás között? ...........
Mitől függ a forráspont?........
Írj két gyakorlati vonatkozást ezzel kapcsolatban! ...........
Összetett feladat közös megoldása, feladat a Teams-ben.
Online-órán megbeszéljük! Bodrogi Judit
A heti tananyag: 2020.05.04- 05.08. A párolgás tk. 135-137.
A halmazállapot-változásokra egy jegyet fogtok kapni, elég a témakör végén egy levélben elküldeni.
Ajánlott tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/fizika_7/lecke_05_004
Párolgásnak nevezzük: ……………….
A párolgás csak a folyadék ……….történik.
A párolgás sebessége - annál nagyobb, - minél ………… a hőmérséklet,
- minél ……. a szabad felszín,
- minél ……..a környező levegő páratartalma,
- függ a ………………………………
A párolgó folyadék a környezetétől hőt …… …
A párolgó folyadék hőmérséklete azért csökken, mert ……………………………..
Gyakorlati vonatkozások: „Érdekességek: tk. 137. oldal ……………………….
Kérdések, feladatok: tk. 137. oldal, online órán megbeszéljük. Bodrogi Judit
Microsoft Teams alkalmazásban folyik a munka. Ez a csoport elérése.
Ott az osztálycsoportban találsz a témához anyagot.
A heti tananyag: 2020.04.27- 04.30.Az olvadás és a fagyás tk. 131-134.
A halmazállapot-változásokra egy jegyet fogtok kapni, elég a témakör végén egy levélben elküldeni.
Ajánlott tananyag: Olvadás, fagyás: https://www.nkp.hu/tankonyv/fizika_7/lecke_05_003
Április 27. – hétfő - Füzetbe:
Olvadásnak nevezzük: ……………….
Olvadáspont: ………………………
Olvadáshő: - jele: LO
- megadja, hogy …………………….
A jég olvadáshője: 340 kJ/kg, ez azt jelenti, hogy …………………………………
Az alumínium olvadáshője: 360 kJ/kg, ez azt jelenti, hogy …………………..
A szilárd anyagok megolvasztásához szükséges hőmennyiség: Q = LO ∙ m
Mintafeladat: 134. oldal – lemásolása
Gyakorlati vonatkozások:
- a víz megfagy, térfogata ……, sűrűsége……….
- a sziklák hasadékaiba kerülő víz térfogata fagyás közben ……, ezért…… a sziklákat.
- őszi mélyszántás után ……………………….
Április 28. – kedd - tk. 134. oldal - Érdekességek, Kérdések és feladatok – online órán megbeszéljük, megoldjuk közösen a feladatokat.
Tk. 134. oldal 1-8. megoldása a füzetbe.
Jó munkát! Bodrogi Judit
Microsoft Teams alkalmazásban folyik a munka. Ez a csoport elérése.
Ott az osztálycsoportban találsz a témához anyagot.
A heti tananyag: 2020.04.20- 04.24.
A termikus kölcsönhatás és A fajhő témához kapcsolódó feladatokat fényképezzétek le, és küldjétek el egy levélben a címemre! Ez egy házi dolgozat jegy lesz. Határidő április 27.
Kedves Diákok!
Hétfő: CÍM: A termikus kölcsönhatás (Tk. 122-124.)
Füzetbe: - Az online óra után, a vázlat elkészítése előtt érdemes megnézni:
Termikus kölcsönhatás: https://www.nkp.hu/tankonyv/fizika_7/lecke_05_006
Ajánlott videó:Videotanár: Termikus kölcsönhatás:13 perc, https://www.youtube.com/watch?v=-GecZSySPww
Az egymással érintkező, különböző hőmérsékletű testeket magukra hagyva, azok hőmérséklete kiegyenlítődik. Ilyenkor termikus kölcsönhatásról beszélünk.
Rajzold le a tk. 122. oldalán lévő kísérletet, és vázlaton ábrázold a meleg és a hideg víz hőmérsékletét az idő függvényében! Tanulmányozd át a többi grafikont, ezeket meg fogjuk beszélni az órán. Válaszolj egész mondatban a füzetbe: Mitől függ a term. k.h. –ban lévő testek lehűlésének, illetve felmelegedésének mértéke? Mi történik a testek energiájával? (tk. 123. alul)
Válaszolj a tk.124. oldalon lévő kérdésekre! Nem kell leírni, az órán közösen megbeszéljük.
Kedd, péntek: CÍM: A fajhő (Tk. 125-127.)
A fajhő megadja, hogy….. (tk. 126.)
Mit jelent az, hogy a víz fajhője 4,2 kJ/ kg 0C? (tk. 125.)
Mit jelent az, hogy alkohol fajhője 2,4 kJ/ kg 0C?
„Jó tudni” tk. 127: - A hőmennyiség kiszámítása: Q = c ∙ m ∙ΔT
Mintafeladat megoldása a füzetbe. Hf.: írásban a füzetbe: tk. 127/ 5., 6., 7., 8.
bodrogi.judit@nlg.httpf.hu Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Microsoft Teams alkalmazásban folyik a munka. Ez a csoport elérése.
Ott az osztálycsoportban találsz a témához anyagot.
A heti tananyag: 2020.04.15- 04.17.
Kedves Diákok!
Péntek: CÍM: A testek felmelegítése tüzelőanyagok elégetésével Tk.: 120- 121.
Az érdekességet olvasd el! - Hány kJ-lal egyenlő 1 kcal?
A testek felmelegítése munkavégzéssel és tüzelőanyagok elégetésével témához kapcsolódó feladatokat fényképezzétek le, és küldjétek el egy levélben a címemre! Határidő április 20.
Ez egy házi dolgozat jegy lesz.
bodrogi.judit@nlg.httpf.hu Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Microsoft Teams alkalmazásban folyik a munka. Ez a csoport elérése.
Ott az osztálycsoportban találsz a témához anyagot.
A heti tananyag: 2020.04.06- 04.08.
Kedves Diákok!
Hétfő: CÍM: A testek felmelegítése munkavégzéssel (Tk. 118-119.)
Füzetbe: - Vázlat:
Munkát végzünk súrlódási erővel: ……3 pl………..
Munkavégzés közben a test hőmérséklete ………………., a testeknek ezt az állapotváltoztató képességét energiának nevezzük. Az energia jele: E, mértékegysége:….
Hőmennyiség, hő jele: Q, mértékegysége:…..
Szép ábrán rajzold le Joule kísérletét! Mit igazolt a kísérlet során?
Válaszolj a 119. oldalon lévő kérdésekre! Elég gondolatban, majd a Teams-ben megbeszéljük!
Kedd: A testek felmelegítése tüzelőanyagok elégetésével Tk.: 120- 121.
Tüzelőanyagok:……………5pl…………………./ égése exoterm, tehát hő fejlődik.
Az égéshő megadja, hogy mennyi hő fejlődik 1 kg tömegű tüzelőanyag elégetése során.
Jele: Lé, m.é.: kJ/kg pl.: Lé(feketeszén) = 28 000 kJ/kg
Ez azt jelenti, hogy 1 kg szén elégetése során 28 000 J hő szabadul fel.
Mit jelent: Lé(barnaszén) = 12 000 kJ/kg ? Ez azt jelenti, hogy……
Füzetbe: 121. oldal mintafeladatának részletes megoldása.
Hf. 121/4.
Szünet után pénteken: Érdekességet olvasd el! - Hány kJ-lal egyenlő 1 kcal?
Ha a teljes anyagot megbeszéltük, a leírtakat fényképezzétek le, és küldjétek el egy levélben a címemre, határidő április 20. Ez egy házi dolgozat jegy lesz.
bodrogi.judit@nlg.httpf.hu Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Tananyag: 2020.03.30-204.03
Kedves Diákok! Hétfőnként a 6. órában várlak Benneteket a Teams-ben konzultációra!
A következő fejezet erre a hétre: Füzetbe: CÍM: A hőterjedés ( Tk. 114-117.)
Készíts vázlatot, melyhez az alábbi kérdéseket segítségnek szánom. Kérlek áttekinthető, szépen elkészített vázlatot írj!
Mielőtt válaszolnál az alábbi kérdésekre a füzetedbe, tanulmányozd át: https://www.nkp.hu/tankonyv/fizika_7/lecke_05_002
- Mit értünk hővezetésen? ………………………
Írj példát jó, ill. rossz hővezető (hőszigetelő) anyagokra! (5-5 pl.)
- Mit értünk hőáramláson? (Ttgyak-on biztosan készítettetek papírkígyót!)…………..
Hogyan keletkezik a szél? ……………………
Mi az oka a tengeráramlásoknak, a kéményhuzatnak?.....................
- Mit értünk hősugárzáson? ……………
Kell-e közvetítőanyag? ………………….
Hogyan érzékeljük a hősugárzást?.......................
Ha elkészültetek, fényképezzétek le, és küldjétek el a címemre, határidő április 8.
bodrogi.judit@nlg.httpf.hu Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Tananyag: 2020.03.23-27.
Kedves Diákok!
Kiadtam egy számításos feladatlapot, azt tegyétek el, egyenlőre. Úgy gondolom, hogy azt jobb lenne együtt megoldani, ezért inkább belekezdünk a következő fejezetbe: HŐTAN
Írjátok fel a füzetbe ezt a nagy címet!
HÉTFŐ:: Olvassátok el a „Hőmérséklet mérése” fejezetet! Tk. 108-109. oldal. Ez egy bevezető rész.
Írjátok fel a hőmérséklet jelét, mértékegységét! Olvassátok el az érdekességeket, a „Jó tudni!” Érdemes megnézni: https://www.nkp.hu/tankonyv/fizika_7/lecke_05_001
Otthoni feladat:
Tk. 110./3. feladat – kapcsolódik a kémiához, periódusos rsz: Hg- fagyás-olvadáspontja??
Tk 110. 4., 5., 6. feladat: matematikából számos hasonló feladatot megoldottatok már meg!
KEDD: Olvassátok el a „Hőtágulás” –című fejezetet Tk. 111-113.
- Szilárd testek hőtágulása
A kísérleteket majd én is be fogom mutatni! :Feltétlenül nézzétek meg!:
https://www.youtube.com/watch?v=FOTTyv6Z_EM
https://www.youtube.com/watch?v=_C95VlDf4uo
Füzetbe: Kísérlet egyszerű rajza, tapasztalat. majd kedvenc mondatunk:
A szilárd test hőtágulásának mértéke annál nagyobb, minél ….., minél,…. és függ:…….
Sorolj fel legalább 6 gyakorlati vonatkozást a szilárd testek hőtágulásával kapcsolatosan!
PÉNTEK:
- A folyadékok hőtágulása
A folyadékok hőtágulása annál nagyob, minél ……, minél, …… és függ…….
Sorolj fel 2 gyakorlati vonatkozást a folyadékok hőtágulásával kapcsolatosan! /Pl.hőmérő működése/
- A gázok hőtágulása
Mitől függ a gázok hőtágulása?
Sorolj fel 2 gyakorlati vonatkozást a gázok hőtágulásával kapcsolatosan! /Pl. szél, hőlégballon/
Tehát feladat: Oldjátok meg a feladatokat, ill. készítsetek vázlatot a füzetetekbe.
Fényképezzétek le, és küldjétek el a címemre március 27-után: bodrogi.judit@nlg.httpf.hu
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
Tananyag 2020. március 16- 22-ig.
Kedves Diákjaim!
Ez az első levelem, remélem el tudjátok olvasni!
Egyenlőre csak megírom, mi lenne otthon a teendő a héten:
Tankönyv: Olvassátok el a 102-104. oldalt, ezt már tanultuk! Tanulmányozzátok a 102. oldalon lévő sűrűséges táblázatokat! Olvassátok el: Jó tudni! - Érdekesség
Válaszoljatok a füzetbe a 104. oldalon lévő Kérdések és feladatok 1-5. feladataira írásban.
Egyenlőre még nem kell elküldenetek, majd később kialakul, hogy ezt hogy érdemes megtenni.
Küldjetek visszajelzést az iskolai címemre, ha boldogultok, ide egyenlőre úgy tudom, hogy nem lehet.
bodrogi.judit@nlg.httpf.hu
Üdvözlettel: Bodrogi Judit
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.