2021.05.17.-05.21.
Hétfő: Szövegértés - készülés a kompetenciamérésre
Kedd: Shakespeare: Rómeó és Júlia - a tankönyvben található első két szövegrészlet (erkély, párbaj)
Szerda: Elmarad az idegen nyelvi mérés miatt
Péntek: Nyelvtani ismétlő feladatlap megoldása párban
2021.05.10.-05.14.
Hétfő: A tanév további rendjének megbeszélése
Kedd: Shakespeare munkássága
Szerda: A nyelvhasználat mint az érdekérvényesítés eszköze
2021.05.03.-05.07.
Hétfő: Abigél - feladatok
Kedd: A dráma műneme, sajátosságai
Szerda: Dolgozat - A nyelvi változás
Péntek: Beszélgessünk a nyelv használatáról! című témakör bevezetése
2021.04.26.-04.30.
Hétfő: Az Abigél című film feldolgozása
Kedd: Az Abigél című filmfeldolgozás összevetése a regény szövegével
Szerda: Összefoglalás: A nyelvi változás
Péntek: Összefoglalás: A nyelvi változás II.
2021.04.19.-04.23.
Hétfő és kedd: Az Abigél című film megtekintése
Szerda: A nemzetiségi nyelvhasználat II. és feladatok megoldása
Péntek: Fenntarthatósági témahét - beszélgetés a fenntartható életmódról
2021.04.12.-04.16.
Hétfő: A regényrészletek összefoglalása
Kedd: A regényrészletek összefoglalása
Szerda: Munkafüzeti feladatok a nyelvemlékekhez, nyelvi változáshoz kapcsolódóan
Péntek: Nemzetiségi nyelvhasználat
2021.04.07.-04.09.
Szerda: Nyelvemlékek: Ómagyar Mária-siralom
Péntek: Nyelvváltozatok
2021.03.29.-03.31.
Hétfő: Ábel a rengetegben
Kedd: Nyelvtörténeti korszakok II.
Szerda: Nyelvemlékek: Halotti beszéd
2021.03.22.-03.26.
Hétfő: Szabó Magda - Abigél
Kedd: Tamási Áron és az Ábel a rengetegben
Szerda: Ábel a rengetegben
Péntek: Nyelvtörténeti korszakok
2021.03.16.-03.19.
Kedd: Szabó Magda és az Abigél
Szerda: Nyelvtörténet, nyelvtörténeti alapfogalmak
Péntek: Nyelvrokonság, a magyar nyelv eredete
2021.03.08.-03.12.
Hétfő: Regényrészletek - Sorstalanság
Kedd: Regényrészletek - feladatok megoldása
Szerda: Az önéletrajz - feladatok
Péntek: Összefoglalás
2021.02.15.-02.19.
Hétfő: Grecsó Krisztián Anyám első süteménye című novellája
Kedd: A szökés című novella
Szerda: A vita
Péntek: Az önéletrajz
2021.01.18.-01.22.
Hétfő: Kortárs irodalom - kiegészítés
Kedd: Összefoglalás: A 20. század második felének magyar irodalma
Szerda: Nyelvtörténet
Péntek: Nyelvrokonság
2021.01.11.-01.15.
Hétfő: Kukorelly Endre: 1956
Kedd: Rendszerezés, összefoglalás
Szerda: Témazáró dolgozat: Összetett mondatok elemzése
Péntek: Szövegértés
2020.12.14.-12.18
Hétfő: Nagy László: Ki viszi át a Szerelmet?
Kedd: Lackfi János: Lavina-dal
Szerda: A többszörösen összetett mondatok
Péntek: Ismétlés
2020.11.30.-12.04.
Hétfő: Illyés Gyula: Egy mondat a zsarnokságról
Kedd: Weöres Sándor: Hazatérés és Petőfi: Egy estém otthon összehasonlítása
Szerda: Mondatelemzés gyakorlása
Péntek: A mellérendelő összetett mondatok
Kedves 7.b!
2020.06.10.-06.12.
Az utolsó héten már csak online óráink lesznek, örülnék, ha mindenki jelen lenne az órákon.
A jegyeket keddig le kell zárni, ezért azt kérem, hogy aki még szeretne ötöst szerezni, az töltse ki a múlt héten kapott ismétlő feladatlapot. :)
Szerda,csütörtök és péntek
Online órák: Szeretném, ha beszélnétek a kedvenc könyveitekről, ajánlva azokat a többieknek. Akinek nincs kedvenc könyve, az keressen néhány olyan könyvet, amelyet a témája alapján szívesen elolvasna. Mindemellett értékeljük majd az idei tanévet is.
Mindenkire számítok! :)
Kedves 7.b!
Már nincs sok hátra, még egy kicsit tartsatok ti! A következő hét feladatai:
2020.06.03.-06.05.
Szerda:
Irodalom: Online óra: Kányádi Sándor novellájának megbeszélése, a témakör lezárása
Csütörtök:
Nyelvtan: Online óra: A kommunikáció és tömegkommunikáció témakör összefoglalása
Péntek:
Irodalom: Az éves tananyag ismétlése feladatlap formájában
A szorgalmi feladatot továbbra is fel lehet tölteni a Teams felületére!
Kedves 7.B!
A jövő hét feladatai, órái a következőképp alakulnak:
2020.05.27. - 05.29.
Szerda:
Irodalom: Online óra: Kosztolányi Dezső: Esti Kornél című novellájának elemző megbeszélése, a korábban megoldott két feladat ellenőrzése, és a 2. és 4. feladat megoldása közösen
Csütörtök:
Nyelvtan: Online óra: A televízió és a reklám, mf. 119/1, és 120./4.
Péntek:
Irodalom: Önálló munka: Kányádi Sándor: Az igazi sportember című novellájának elolvasása a tk. 219-220. oldalán. A 220. oldal 1. és 4. feladatának megoldása a füzetben.
Aki nem írta meg a tesztet a Lírai műfajokból, vagy a vártnál rosszabb jegyet szerzett, jelezze nekem üzenetben, továbbra is van lehetőség kijavítani!
Szorgalmi feladat, amelynek megoldására ötöst adok:
Heinrich Böll: A Balke család mérlege című novellájának elolvasása (tk. 224-229.oldal), majd oldd meg írásban az 1. és a 4. feladatot.
Határidő: június 3.
Kedves 7.B!
A következő hét feladatai:
2020.05.20.-05.22.
Szerda:
Irodalom: Online óra: Móricz Zsigmond: Hét krajcár című novellájának megbeszélése, és a munkafüzet feladatainak megoldása: 81.o/ 1, 2, 3.
Csütörtök:
Nyelvtan: Online óra: A média
Péntek:
Irodalom: Önálló munka: Kosztolányi Dezső Esti Kornél-novellájának elolvasása a tankönyvből: 210-215. oldal, majd a 1. és 3. feladat megoldása a füzetben.
Kedves 7.B!
A következő hét feladatai:
2020.05.11.-05.15.
Szerda:
Tanítás nélküli munkanap.
Csütörtök:
Nyelvtan: ONLINE ÓRA: Ismétlés: A kommunikáció és a tömegkommunikáció, mf. 109.o/1, 3, 8, 9.
Péntek:
Irodalom: Ismétlés: Mikszáth Kálmán – Bede Anna tartozása, mf. 79-80. oldal/ 3-4.
Valamint: Olvassátok el Móricz Zsigmond: Hét krajcár című novelláját (tk. 204-207.o.) jövő szerdára.
Kedves 7.B!
2020.05.06.-05.08.
Szerda:
Irodalom: ONLINE ÓRA: A dolgozatok megbeszélése és az új témakör: Az epikus művek bevezetése
Péntek:
Irodalom: ONLINE ÓRA: A tanóra idejére el kell olvasni egy rövid szöveget a tankönyvből, ezt fogjuk a pénteki órán megbeszélni. Mikszáth Kálmán: Bede Anna tartozása: tk: 198-200. oldal
Kedves 7.b!
A következő hét így alakul:
2020.04.29.-04.30.
Szerda:
Irodalom: Dolgozat Google Űrlap formájában: a linket, amelyen eléritek a dolgozatot, a Teams csoportunkba fogom feltenni a tanóra elején. Csak a tanóra idejében írható meg, vagyis: 11:50-12:35 között.
Csütörtök:
Nyelvtan: ONLINE ÓRA: Előző órán megválaszoltátok a tömegkommunikációhoz tartozó kérdéseket, azokat fogjuk megbeszélni, kiegészíteni.
Kedves 7.b!
2020.04.22.-04.24.
Szerda:
Irodalom: online óra: A lírai témakör összefoglalása, mindeközben a mf. 41./1. és a 43./5. feladatának megoldása közösen.
Csütörtök:
Nyelvtan: A tömegkommunikáció – az előző témához hasonlóan a dolgozzuk fel, a Teams-be feltöltöm a PPT-t, amelyben megtaláljátok a megválaszolásra váró kérdéseket.
Péntek:
Irodalom: az összefoglalás második része, önállóan. Nevezd meg azt a verset, amely ebben a témakörben a leginkább tetszett, és 3-4 mondatban indokold meg, miért!
A mf. 42./4. a) és b) részének megoldása.
Kedves 7.b!
2020.04.15.-04.17.
Szerda:
Ezen a héten nem szerdán lesz az online óránk, hanem pénteken!
A szerdai feladat: Szálinger Balázs – Szúnyog, szúnyog című versének elolvasása a tk. 106-107. oldalán.
A vershez kapcsolódó feladatok:
1. Fogalmazd meg a saját szavaiddal 2-3 összefüggő mondatban, hogy miről szól a vers!
2. Válaszold meg a tk. 107. oldalán a vershez kapcsolódó 3. és 4. kérdést!
Csütörtök:
A kommunikáció témakörénél maradva a Teams-be feltöltött vázlat leírása a füzetbe. – Ezt tulajdonképpen a múlt szerdai órán már megbeszéltük, tehát ismerős lesz.
Péntek:
Kivételesen ez lesz az online óránk ideje: 8:00
Megbeszéljük a szerdai feladatokat és közösen megoldjuk a munkafüzet 39. oldalán az 1. és a 2. feladatot.
Kedves 7.b!
A következő héten egy óránk lesz:
04.08.
A szerdai órán az előző héten megoldott feladataitokkal fogunk foglalkozni, vagyis Kovács András Ferenc Szénaillat című verséről fogunk beszélgetni, átismételjük mindazt, amit tudni kell ehhez a vershez kapcsolódóan. Legyen előttetek az irodalom tankönyvetek és a füzetetek!
Tehát online formában találkozunk a Teams-ben szerdán, 11:50-kor.
FONTOS!
Kedves 7.B!
Elnézéseteket kérem a változtatásért, de szeretném itt is jelezni, hogy megváltozik a digitális munka felülete. A blogon továbbra is meg fog jelenni minden információ, viszont a Google Classroom helyett KIZÁRÓLAG a Teamst fogjuk használni a közös munkára. A Classroomba már beadott feladatokat természetesen meg fogom nézni, utána viszont törölni fogom az osztálytermet.
Az online órák már múlt héttől kezdve a Teamsben kerülnek megtartásra, most már a feladatok kiadása és beadása is ott fog történni. Vagyis ott találjátok majd meg a feltöltött tananyagot, ha nem könyvből kell dolgoznotok, és ott fogjátok látni azt is, hová tudjátok feltölteni a feladatokat.
Több változtatás nem lesz, az marad a végleges felület a tanév végéig. Természetesen türelemmel fogom kezelni ezt a helyzetet.
Azokat, akik még mindig e-mailben küldik a feladatokat, külön kérem, hogy most már a Teamst használják!
Köszönöm szépen!
A 3. heti tananyag (04.01-03.), feladatok a következők:
2020.04.01-04.03.
04.01. és 04.03.
Szerdai és pénteki irodalom:
A tk. 102. oldalán olvassátok el Kovács András Ferenc (KAF) Szénaillat című versét. Értelmezzétek, hogy miről szól, majd próbáljatok választ találni az alábbi kérdésekre, írjátok le őket a füzetbe!!
- Mit jelent az, hogy a szerző „kortárs”?
- Hogyan lehet meghatározni az életkép műfajt? (Ezt már tanultuk József Attilánál, és ebben a leckében is le van írva.) Miért nevezhetjük ezt a verset életképnek?
Ezeken kívül: 103.o.: 1., 4, 5. feladat
Az 1. feladathoz Arany János verse is szükséges, itt találjátok:
http://magyar-irodalom.elte.hu/sulinet/igyjo/setup/portrek/arany/csalkor.htm
Ez tehát két tanóra feladata! A dokumentáció ráér a pénteki nap végén.
04.02.
Nyelvtan:
Új témakör: A kommunikáció
Az általam a Classroomra feltöltött kérdések és képek alapján próbáljátok megfogalmazni, hogyan definiálhatjuk a kommunikáció fogalmát, kik között, hogyan jöhet létre, és milyen funkciói vannak!
A heti feladatok itt találhatóak:
https://drive.google.com/file/d/11CK0ZYLnEBaQ99IbJao7bc0KkNz0OXVN/view?usp=sharing
Kérek mindenkit, hogy csatlakozzon a Classroomba a lent megadott adatokkal. Ha nem sikerül, jelezzétek e-mailben és küldök meghívót.
Köszönöm!
8
03.23.
Az osztályból 3 tanuló még egyáltalán nem jelentkezett a múlt héten. Kérem őket, hogy keressenek valamilyen formában!
Létrehoztam egy Classroomot, vagyis egy digitális tantermet az osztálynak, ott követhetőbb lenne a munka. Egy gmail-es e-mail cím szükséges hozzá. Az alábbi linken tudtok csatlakozni:
https://classroom.google.com/c/NTUxODEyNTkzMDha
Ez a kurzuskód szükséges a belépéshez: mdtd24z
Kérem, hogy lépjetek be!
Köszönöm!
Már többen elküldtétek a megoldásaitokat, csak így tovább! Amint mindenkié megérkezik, jelentkezni fogok és közösen megbeszéljük, hogy mi okozott nehézséget, és mire adtatok nagyon jó válaszokat. :)
Kedves 7.B!
Még sok feladatot várok.
Addig is azt kérném, hogy a következő nyelvtan óráig (jövő csütörtök:március 26.) csináljátok meg a mondatelemzős learningapps feladatokat, mert sok a hiba a beadott elemzésekben.
Itt találjátok a belépési neveiteket a jelszókkal együtt:
https://drive.google.com/file/d/13le9ff4uppdxHAm5a5aXWnlQgtsMoZWb/view?usp=sharing
A Nyelvtan mappán belül találtok két mappát: A mondat(3) és Mondatelemzés (13) - Nektek a Mondatelemzés (13) nevűt kell megcsinálni. 13 feladatot tartalmaz. Írjátok meg azokat a mondatokat, amikkel kapcsolatban kérdésetek van.
Jó munkát! :)
Magyarból ott folytatjuk a tananyagot, ahol pénteken abbahagytátok. Egyelőre semmi speciális feladatotok nem lesz, próbáljatok belerázódni a jó időbeosztásba és a hatékony munkába. Mivel egész nap itthon üldögélek (ahogy remélem, ti is), többnyire folyamatosan elérhető leszek, ha valami kérdés merülne fel.
Az iskolai e-mail címem is él: ujj.alexandra@nlg.httpf.hu
A beadott dolgozataitok javítása folyamatban van, a jegyekről mindenkit tájékoztatni fogok. :)
Irodalomból az első heti feladat:
03.18, 03.20.: Az irodalom tankönyvetek 242-243. oldalán található Életrajzi vázlatok részből jegyzeteljétek ki a füzetbe Radnóti Miklós életét! Ezután olvassátok el és értelmezzétek a tk. 96. oldalán a Tétova óda című versét.
Írásban válaszoljatok az alábbi kérdésekre:
- Mi a vers témája?
- Ki lehet a vers beszélője és kihez szól? - (Idézz két részletet a versből, amellyel bizonyítani tudod!)
- Hogyan értelmezed a címet?
Oldd meg a munkafüzet feladatait: 33-34. oldal - A 2. feladatnál szükség van önállóságra, próbálkozzatok!
A következő irodalom óra időpontjára szeretném megkapni az e-mail címemre a lefotózott füzeteket és munkafüzeteket.
Nyelvtanból az első heti feladat:
Ígérem, nemsokára véget fog érni a mondatelemzés, de addig is azt kérem, hogy írjátok le az alábbi mondatokat a füzetbe, és elemezzétek őket!
Zsolt a testvérével megy a színházba.
Szeretnék sok gumicukrot enni.
Aludni és álmodni jó.
A televízióban sok csatorna közvetít aktuális híreket, közérdekű információkat.
A legjobb barátom mindig elálmosodik tanulás közben.
Petra és Kitti várat épített tegnap.
A lányok lassan festik a zöld kerítést.
Ne bántsd a szép rózsatöveket!
Ezt is kérem lefotózott formában.
Köszönöm szépen, jó munkát kívánok! :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.