Magyar nyelv és irodalom

2020/03/16. - írta: Nagy Sándor Balázs 8.B

2021.05.17.-05.21.

Hétfő: Szövegértés - készülés a kompetenciamérésre
Kedd: Shakespeare: Rómeó és Júlia - a tankönyvben található első két szövegrészlet (erkély, párbaj)

Szerda: Elmarad az idegen nyelvi mérés miatt

 Péntek: Nyelvtani ismétlő feladatlap megoldása párban

 

2021.05.10.-05.14.

Hétfő: A tanév további rendjének megbeszélése

Kedd: Shakespeare munkássága

Szerda: A nyelvhasználat mint az érdekérvényesítés eszköze

 

2021.05.03.-05.07.

Hétfő: Abigél - feladatok

Kedd: A dráma műneme, sajátosságai

Szerda: Dolgozat - A nyelvi változás

Péntek: Beszélgessünk a nyelv használatáról! című témakör bevezetése

 

2021.04.26.-04.30.

Hétfő: Az Abigél című film feldolgozása

Kedd: Az Abigél című filmfeldolgozás összevetése a regény szövegével

Szerda: Összefoglalás: A nyelvi változás

Péntek: Összefoglalás: A nyelvi változás II.

 

2021.04.19.-04.23.

Hétfő és kedd: Az Abigél című film megtekintése
Szerda: A nemzetiségi nyelvhasználat II. és feladatok megoldása

Péntek: Fenntarthatósági témahét - beszélgetés a fenntartható életmódról

 

2021.04.12.-04.16.

Hétfő: A regényrészletek összefoglalása

Kedd: A regényrészletek összefoglalása

Szerda: Munkafüzeti feladatok a nyelvemlékekhez, nyelvi változáshoz kapcsolódóan

Péntek: Nemzetiségi nyelvhasználat

 

2021.04.07.-04.09.
Szerda: Nyelvemlékek: Ómagyar Mária-siralom
Péntek: Nyelvváltozatok

 

2021.03.29.-03.31.
Hétfő: Ábel a rengetegben
Kedd: Nyelvtörténeti korszakok II.
Szerda: Nyelvemlékek: Halotti beszéd

 

2021.03.22.-03.26.

Hétfő: Szabó Magda - Abigél
Kedd: Tamási Áron és az Ábel a rengetegben
Szerda: Ábel a rengetegben
Péntek: Nyelvtörténeti korszakok

 

2021.03.16.-03.19.

Kedd: Szabó Magda és az Abigél

Szerda: Nyelvtörténet, nyelvtörténeti alapfogalmak

Péntek: Nyelvrokonság, a magyar nyelv eredete

 

2021.03.08.-03.12.

Hétfő: Regényrészletek - Sorstalanság

Kedd: Regényrészletek - feladatok megoldása

Szerda: Az önéletrajz - feladatok

Péntek: Összefoglalás

 

2021.02.15.-02.19.
Hétfő: Grecsó Krisztián Anyám első süteménye című novellája

Kedd: A szökés című novella

Szerda: A vita

Péntek: Az önéletrajz

 

2021.01.18.-01.22.

Hétfő: Kortárs irodalom - kiegészítés

Kedd: Összefoglalás: A 20. század második felének magyar irodalma

Szerda: Nyelvtörténet

Péntek: Nyelvrokonság

 

2021.01.11.-01.15.

Hétfő: Kukorelly Endre: 1956

Kedd: Rendszerezés, összefoglalás

Szerda: Témazáró dolgozat: Összetett mondatok elemzése

Péntek: Szövegértés

 

2020.12.14.-12.18

Hétfő: Nagy László: Ki viszi át a Szerelmet?

Kedd: Lackfi János: Lavina-dal

Szerda: A többszörösen összetett mondatok

Péntek: Ismétlés

 

2020.11.30.-12.04.

Hétfő: Illyés Gyula: Egy mondat a zsarnokságról

Kedd: Weöres Sándor: Hazatérés és Petőfi: Egy estém otthon összehasonlítása

Szerda: Mondatelemzés gyakorlása

Péntek: A mellérendelő összetett mondatok

 

Kedves 7.b!

2020.06.10.-06.12.
Az utolsó héten már csak online óráink lesznek, örülnék, ha mindenki jelen lenne az órákon.
A jegyeket keddig le kell zárni, ezért azt kérem, hogy aki még szeretne ötöst szerezni, az töltse ki a múlt héten kapott ismétlő feladatlapot. :)

Szerda,csütörtök és péntek
Online órák: Szeretném, ha beszélnétek a kedvenc könyveitekről, ajánlva azokat a többieknek. Akinek nincs kedvenc könyve, az keressen néhány olyan könyvet, amelyet a témája alapján szívesen elolvasna. Mindemellett értékeljük majd az idei tanévet is.
Mindenkire számítok! :)



 

Kedves 7.b!

Már nincs sok hátra, még egy kicsit tartsatok ti! A következő hét feladatai:

2020.06.03.-06.05.

Szerda:

Irodalom: Online óra: Kányádi Sándor novellájának megbeszélése, a témakör lezárása

Csütörtök:

Nyelvtan: Online óra: A kommunikáció és tömegkommunikáció témakör összefoglalása

Péntek:

Irodalom: Az éves tananyag ismétlése feladatlap formájában

A szorgalmi feladatot továbbra is fel lehet tölteni a Teams felületére!

 

Kedves 7.B!

A jövő hét feladatai, órái a következőképp alakulnak:

2020.05.27. - 05.29.

Szerda:

Irodalom: Online óra: Kosztolányi Dezső: Esti Kornél című novellájának elemző megbeszélése, a korábban megoldott két feladat ellenőrzése, és a 2. és 4. feladat megoldása közösen

Csütörtök:

Nyelvtan: Online óra: A televízió és a reklám, mf. 119/1, és 120./4.

Péntek:
Irodalom: Önálló munka: Kányádi Sándor: Az igazi sportember című novellájának elolvasása a tk. 219-220. oldalán. A 220. oldal 1. és 4. feladatának megoldása a füzetben.

Aki nem írta meg a tesztet a Lírai műfajokból, vagy a vártnál rosszabb jegyet szerzett, jelezze nekem üzenetben, továbbra is van lehetőség kijavítani!

Szorgalmi feladat, amelynek megoldására ötöst adok:
Heinrich Böll: A Balke család mérlege című novellájának elolvasása (tk. 224-229.oldal), majd oldd meg írásban az 1. és a 4. feladatot.
Határidő: június 3.

 

 

Kedves 7.B!

A következő hét feladatai:

2020.05.20.-05.22.

Szerda:

Irodalom: Online óra: Móricz Zsigmond: Hét krajcár című novellájának megbeszélése, és a munkafüzet feladatainak megoldása: 81.o/ 1, 2, 3.

Csütörtök:

Nyelvtan: Online óra: A média

Péntek:

Irodalom: Önálló munka: Kosztolányi Dezső Esti Kornél-novellájának elolvasása a tankönyvből: 210-215. oldal, majd a 1. és  3. feladat megoldása a füzetben.

 

Kedves 7.B!
A következő hét feladatai:

2020.05.11.-05.15.

Szerda:

Tanítás nélküli munkanap.

Csütörtök:

Nyelvtan: ONLINE ÓRA:  Ismétlés: A kommunikáció és a tömegkommunikáció, mf. 109.o/1, 3, 8, 9.

Péntek:

Irodalom: Ismétlés: Mikszáth Kálmán – Bede Anna tartozása, mf. 79-80. oldal/ 3-4.
 Valamint: Olvassátok el Móricz Zsigmond: Hét krajcár című novelláját (tk. 204-207.o.) jövő szerdára.

 

Kedves 7.B!

2020.05.06.-05.08.

Szerda:

Irodalom: ONLINE ÓRA: A dolgozatok megbeszélése és az új témakör: Az epikus művek bevezetése

Péntek:

Irodalom: ONLINE ÓRA: A tanóra idejére el kell olvasni egy rövid szöveget a tankönyvből, ezt fogjuk a pénteki órán megbeszélni. Mikszáth Kálmán: Bede Anna tartozása: tk: 198-200. oldal

 

Kedves 7.b!

A következő hét így alakul:

2020.04.29.-04.30.

Szerda:

Irodalom: Dolgozat Google Űrlap formájában: a linket, amelyen eléritek a dolgozatot, a Teams csoportunkba fogom feltenni a tanóra elején. Csak a tanóra idejében írható meg, vagyis: 11:50-12:35 között.

Csütörtök:

Nyelvtan: ONLINE ÓRA: Előző órán megválaszoltátok a tömegkommunikációhoz tartozó kérdéseket, azokat fogjuk megbeszélni, kiegészíteni.

 

Kedves 7.b!

2020.04.22.-04.24.

Szerda:

Irodalom: online óra: A lírai témakör összefoglalása, mindeközben a mf. 41./1. és a 43./5. feladatának megoldása közösen.

Csütörtök:

Nyelvtan: A tömegkommunikáció – az előző témához hasonlóan a dolgozzuk fel, a Teams-be feltöltöm a PPT-t, amelyben megtaláljátok a megválaszolásra váró kérdéseket.

Péntek:

Irodalom: az összefoglalás második része, önállóan. Nevezd meg azt a verset, amely ebben a témakörben a leginkább tetszett, és 3-4 mondatban indokold meg, miért!
A mf. 42./4. a) és b) részének megoldása.

 

Kedves 7.b!

2020.04.15.-04.17.

Szerda:

Ezen a héten nem szerdán lesz az online óránk, hanem pénteken!

A szerdai feladat: Szálinger Balázs – Szúnyog, szúnyog című versének elolvasása a tk. 106-107. oldalán.
A vershez kapcsolódó feladatok:
1.  Fogalmazd meg a saját szavaiddal 2-3 összefüggő mondatban, hogy miről szól a vers!
2.  Válaszold meg a tk. 107. oldalán a vershez kapcsolódó 3. és 4. kérdést!

Csütörtök:

A kommunikáció témakörénél maradva a Teams-be feltöltött vázlat leírása a füzetbe. – Ezt tulajdonképpen a múlt szerdai órán már megbeszéltük, tehát ismerős lesz.

Péntek:

Kivételesen ez lesz az online óránk ideje: 8:00
Megbeszéljük a szerdai feladatokat és közösen megoldjuk a munkafüzet 39. oldalán az 1. és a 2. feladatot.

 

 

Kedves 7.b!

A következő héten egy óránk lesz:

04.08.

A szerdai órán az előző héten megoldott feladataitokkal fogunk foglalkozni, vagyis Kovács András Ferenc Szénaillat című verséről fogunk beszélgetni, átismételjük mindazt, amit tudni kell ehhez a vershez kapcsolódóan. Legyen előttetek az irodalom tankönyvetek és a füzetetek!

Tehát online formában találkozunk a Teams-ben szerdán, 11:50-kor.

 

 

FONTOS!

Kedves 7.B!

Elnézéseteket kérem a változtatásért, de szeretném itt is jelezni, hogy megváltozik a digitális munka felülete. A blogon továbbra is meg fog jelenni minden információ, viszont a Google Classroom helyett KIZÁRÓLAG a Teamst fogjuk használni a közös munkára. A Classroomba már beadott feladatokat természetesen meg fogom nézni, utána viszont törölni fogom az osztálytermet.

Az online órák már múlt héttől kezdve a Teamsben kerülnek megtartásra, most már a feladatok kiadása és beadása is ott fog történni. Vagyis ott találjátok majd meg a feltöltött tananyagot, ha nem könyvből kell dolgoznotok, és ott fogjátok látni azt is, hová tudjátok feltölteni a feladatokat.

Több változtatás nem lesz, az marad a végleges felület a tanév végéig. Természetesen türelemmel fogom kezelni ezt a helyzetet.

Azokat, akik még mindig e-mailben küldik a feladatokat, külön kérem, hogy most már a Teamst használják!

Köszönöm szépen!

 

 
A 3. heti tananyag (04.01-03.), feladatok a következők:

2020.04.01-04.03.

04.01. és 04.03.
Szerdai és pénteki irodalom:

A tk. 102. oldalán olvassátok el Kovács András Ferenc (KAF) Szénaillat című versét.  Értelmezzétek, hogy miről szól, majd próbáljatok választ találni az alábbi kérdésekre, írjátok le őket a füzetbe!!

- Mit jelent az, hogy a szerző „kortárs”?

- Hogyan lehet meghatározni az életkép műfajt? (Ezt már tanultuk József Attilánál, és ebben a leckében is le van írva.) Miért nevezhetjük ezt a verset életképnek?

Ezeken kívül:  103.o.: 1., 4, 5. feladat
Az 1. feladathoz Arany János verse is szükséges, itt találjátok:
http://magyar-irodalom.elte.hu/sulinet/igyjo/setup/portrek/arany/csalkor.htm

Ez tehát két tanóra feladata! A dokumentáció ráér a pénteki nap végén.

04.02.
Nyelvtan:

Új témakör: A kommunikáció
Az általam a Classroomra feltöltött kérdések és képek alapján próbáljátok megfogalmazni, hogyan definiálhatjuk a kommunikáció fogalmát, kik között, hogyan jöhet létre, és milyen funkciói vannak!

 

 

 



A heti feladatok itt találhatóak:

https://drive.google.com/file/d/11CK0ZYLnEBaQ99IbJao7bc0KkNz0OXVN/view?usp=sharing

Kérek mindenkit, hogy csatlakozzon a Classroomba a lent megadott adatokkal. Ha nem sikerül, jelezzétek e-mailben és küldök meghívót.

Köszönöm!

 8

 

 



03.23.
Az osztályból 3 tanuló még egyáltalán nem jelentkezett a múlt héten. Kérem őket, hogy keressenek valamilyen formában!

Létrehoztam egy Classroomot, vagyis egy digitális tantermet az osztálynak, ott követhetőbb lenne a munka. Egy gmail-es e-mail cím szükséges hozzá. Az alábbi linken tudtok csatlakozni:

https://classroom.google.com/c/NTUxODEyNTkzMDha

Ez a kurzuskód szükséges a belépéshez: mdtd24z

Kérem, hogy lépjetek be!

Köszönöm!





Már többen elküldtétek a megoldásaitokat, csak így tovább! Amint mindenkié megérkezik, jelentkezni fogok és közösen megbeszéljük, hogy mi okozott nehézséget, és mire adtatok nagyon jó válaszokat. :)

Kedves 7.B!

Még sok feladatot várok.
Addig is azt kérném, hogy a következő nyelvtan óráig (jövő csütörtök:március 26.) csináljátok meg a mondatelemzős learningapps feladatokat, mert sok a hiba a beadott elemzésekben.
Itt találjátok a belépési neveiteket a jelszókkal együtt:
https://drive.google.com/file/d/13le9ff4uppdxHAm5a5aXWnlQgtsMoZWb/view?usp=sharing

A Nyelvtan mappán belül találtok két mappát: A mondat(3) és Mondatelemzés (13) - Nektek a Mondatelemzés (13) nevűt kell megcsinálni. 13 feladatot tartalmaz. Írjátok meg azokat a mondatokat, amikkel kapcsolatban kérdésetek van.

Jó munkát! :)

 

Magyarból ott folytatjuk a tananyagot, ahol pénteken abbahagytátok. Egyelőre semmi speciális feladatotok nem lesz, próbáljatok belerázódni a jó időbeosztásba és a hatékony munkába. Mivel egész nap itthon üldögélek (ahogy remélem, ti is), többnyire folyamatosan elérhető leszek, ha valami kérdés merülne fel.
Az iskolai e-mail címem is él: ujj.alexandra@nlg.httpf.hu

A beadott dolgozataitok javítása folyamatban van, a jegyekről mindenkit tájékoztatni fogok. :)

Irodalomból az első heti feladat:

03.18, 03.20.: Az irodalom tankönyvetek 242-243. oldalán található Életrajzi vázlatok részből jegyzeteljétek ki a füzetbe Radnóti Miklós életét! Ezután olvassátok el és értelmezzétek a tk. 96. oldalán a Tétova óda című versét.
Írásban válaszoljatok az alábbi kérdésekre:
 - Mi a vers témája?
 - Ki lehet a vers beszélője és kihez szól? - (Idézz két részletet a versből, amellyel bizonyítani tudod!)
 - Hogyan értelmezed a címet?

Oldd meg a munkafüzet feladatait: 33-34. oldal - A 2. feladatnál szükség van önállóságra, próbálkozzatok!

A következő irodalom óra időpontjára szeretném megkapni az e-mail címemre a lefotózott füzeteket és munkafüzeteket.

Nyelvtanból az első heti feladat:

Ígérem, nemsokára véget fog érni a mondatelemzés, de addig is azt kérem, hogy írjátok le az alábbi mondatokat a füzetbe, és elemezzétek őket!

Zsolt a testvérével megy a színházba.

Szeretnék sok gumicukrot enni.

Aludni és álmodni jó.

 A televízióban sok csatorna közvetít aktuális híreket, közérdekű információkat.

A legjobb barátom mindig elálmosodik tanulás közben.

Petra és Kitti várat épített tegnap.

A lányok lassan festik a zöld kerítést.

Ne bántsd a szép rózsatöveket!

 


Ezt is kérem lefotózott formában.

Köszönöm szépen, jó munkát kívánok! :)

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nlg7b.blog.hu/api/trackback/id/tr6315528150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása