Liebe Schüler!
A feladat erre a hétre:
Munkafüzet 33. oldal 17. feladat. Képezzetek annyi kérdést amennyit csak lehet (minden igével), és meg is kell válaszolnotok.
Az igék: sagen-mond vmit, suchen-keres vmit/vkit, reparieren-megjavít vmit, hören-hallgat vmit/vkit, küssen-megpuszil vkit/vmit, trinken- iszik vmit, schreiben- ír vmit, begrüßen-köszönt vkit, öffnen- kinyit vmit, bauen-épít vmit, fotografieren- fényképez vmit/vkit
A főneveket neked kell lefordítanod!
Miután minden szó jelentését ismered- képezz kérdőmondatokat!
Két kérdőszót látsz: Was?-Mi/Mit? Wen?-Kit? -ez van az első helyen;
-aztán jönnek az igék RAGOZVA!!!!!
-az igéket pedig az alanyok követik, amiknek megfelelően kellett ragoznod az igéket.
Was trinkst du? Erre válaszolnod is kell: Ich trinke den Tee. Miért den, amikor der van a munkafüzetben??? -Emlékezz felírtuk, hogy tárgyesetben (magyarul-teát) a der-den lesz!
Wen suchen Sie? Erre is válaszolnod kell: Ich suche das Fahrrad. Itt szerencséd van, a das nem változik!
Ha az összes igével írtál kérdést, és az összes főnevet felhasználtad a válaszokra, akkor jöhet a következő feladat!
Arbeitsbuch 34. Seite, Aufgabe 18.
A képen beszámozott turistákat látsz. A példa alapján írj mindegyikkel egy-egy mondatot!
Figyelem!! Amit fotózik, az biztosan tárgyesetben lesz. Hogy mi a névelője annak a dolognak, megmutatja a:
Lehrbuch Seite 36. Aufgabe 1.
Kétféleképpen kell leírnod a mondatot: Az 1-es számú a templomot fotózza. Az 1-es számú egy templomot fotóz.- Az ige itt is a 2. helyen ragozva (ő-ben)
Ismétlésként így változnak a névelők
Alanyeset |
der-a,az |
die-a,az |
das-a,az |
die a…-ek , azok (többes szám) |
Tárgyeset |
den- a…-t, az…t |
die- a…-t, az…t |
das- a…-t, az…t |
die- a…-eket , azokat |
Alanyeset |
ein- egy |
eine- egy |
ein- egy |
- egynek nincs értelme itt |
Tárgyeset |
einen- egy…-et |
eine-egy…-et |
ein-egy…-et |
- |
A megoldásokat ide kérem feltölteni:
https://forms.gle/DmgFzz7oUDxUb5KQA
A megoldásokat március 24-én reggel 8.00-ig kérem!
Kérdéseiteket az órarendi óra idejében tegyétek fel nekem!!!!!!!!!
Üdv
NSB
-----------------------------------------------------------------------------------
Feladat erre a hétre 2020.03.25-31.
Bemelegítésként csináljátok meg a munkafüzetben a 34. oldal 19. feladatát! Válaszd ki azokat az igéket, amelyek illenek a mondatokba. Egy ige minden csoportban felesleges. Mindegyik csoport egy kis párbeszéd, így gondolkozz!
Esetleg ismeretlen szavak: bezahlen-fizetni, Rechnung-számla, suchen-keres, Fahrrad-bicikli, gerade-éppen, most, jelentheti azt is hogy egyenes(en)
Ezután oldd meg a 22. feladatot!
Meg kell kérdezned, hogy mi a te kedvenc városod (Lieblingsstadt), és válaszolni kell rá. A kérdésnél (dein(e)-a te..., a válasznál a mein(e)- az én... kell használni) Ennél a feladatnál összetett szavakat kell csinálnod, egybe kell írni az összetett szavakat (kedvenc sportoló=Lieblingssportler)
És mi a helyzet a névelővel?? Ki kell keresned a Land, Sprache, Essen stb névelőjét, és ez lesz az összetett szó névelője.
Ok, Ok! De ez miért fontos? Hát a mein(e), dein(e) miatt, hiszen ha "die" a névelő, akkor lehet csak meine,deine, a többinél csak mein, dein lehet itt alanyesetben.
Tehát: Kérek itt 8 kérdést, és 8 választ, a példa alapján! Haladók meg is indokolhatják a denn=mert kötőszóval
példa: Meine Lieblingsstadt ist/heißt Szeged, denn die Stadt ist schön und modern.
Utolsó feladat a munkafüzet 23. feladata! Keresd meg a fővárosokhoz tartozó országokat....természetesen németül!
Üdv
NSB
-----------------------------------------------------------------------------------
Feladatotok a 2020.03.30-2020.04.03-ig terjedő időszakra.
Szerdán az órarendi óra idejében online óra a Microsoft Teams felületen.
Ezen a héten hallgatódzni fogtok, ezért oldjátok meg a tankönyv 38. oldalán az 5.) 6.) feladatot!
5.) feladat: Hol találom a ….?Ki kell találnod, mit keresnek az emberek. A hanganyagot felteszem a Teams fájlok mappába!
Ha ezzel kész vagy figyeld meg a 6.) feladatban ki, mit csinál, és kösd össze a főneveket (amik tárgyesetben vannak) az igékkel, majd írjatok a b.)-ben kérdéseket, majd válaszoljátok is meg őket. Például: Kit puszil meg a lány? A lány egy fiút puszil meg. Mit javít meg a férfi?.....
a c.) részben ki kell találnod, melyik párbeszéd(Dialog) melyik képhez(Bild) passzol. A hanganyag szintén a teams fájlok felületen lesznek
A beküldési határidő: 2020.04.04. 8.00
Üdv
NSB
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Feladatok a tavaszi szünet előtti rövid hétre:
Szerdán az órarendi órában online óra a Teamsben. A tankönyv 39. oldalán a 7. feladatot fogjuk megcsinálni! Nézzetek addig utána a …. előtt vagy után álló főnevek névelőjének!
2.) feladat: Fordítsátok le a következő linken található szavakat is:
Üdv
NSB
---------------------------------------------------------------------------------
Feladat a tavaszi szünet utáni csonka hétre: 2020.04.15-17. Pénteken online óra a Teams-ben!!!
Szerdán olvassátok el a tankönyv 40.oldalán található 1. feladatot és találjátok ki, hogy melyik országról van szó!
A sárga részben vannak az országnevek, 6db felesleges!! Figyeljetek az égtájak-kontinensek együttesére-az sokat segít, a nemzetközi szavakra... Ha ezzel elkészültél, hasonló módon írj Magyarországról, majd Hódmezővásárhelyről 4-4 hasonló mondatot!!
Tschüss
NSB
-----------------------------------------------------------------------------------
Feladatotok a 2020.04.20-04.25-ig. Szerdán online óra a Teams-ben!
Addig is hallgassátok meg a tankönyv 41. oldalán a 4. és az 5. feladatot! A hanganyagot a Teams-csoportba teszem fel! A 4/a: Melyik városról beszélnek az adott Text-ben? 4/b: Melyik városról modják a gondolatokat? 4/c: Melyik a kedvenc városod és mi minden van ott? 5db mondat!!! Használj Es gibt dort/ Dort gibt es... után mindig tárgyesetet: In Hódmezővásárhely gibt es einen Park (a park az der-es!!!) Szerdától péntekig olvassátok el a tankönyv 42-43. oldalán található 1.) feladatot a szövegekkel!
Párosítsátok a mondatokat a szövegekkel!
Tschüss!
----------------------------------------------------------------------------------
2020.04.27-2020.04.30.
A szerdai óra online óra lesz ismét!! Benjamin üzenetben elküldi nekem a megoldásokat!
Szerdára oldd meg a munkafüzet 36. oldalán a 27.) feladatot-egészítsd ki a szavakat, a 28.) feladatot-találd meg a mondat 2. felét, és a 29.) feladatot!
Üdv
NSB
---------------------------------------------------------------------------------
2020.05.04-2020.05.08. Szerdán online óra, várok mindenkit!!
Pénteken az óra idejében pedig dolgozat a Lektion 3. nyelvtanából. A munkafüzet 40-41. oldalán megtaláljátok a nyelvtani összefoglalót. Szerdáig nézzétek át, és oldjátok meg ezt a gyakorló feladatokkal teli linket!
https://ofi.oh.gov.hu/sites/default/files/attachments/56541_k_kon-takt1_kontrollarbeit_3a.pdf
Üdv.
NSB
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2020.05.11-2020.05.15.
A feladatotok erre a hétre:
Elkezdjük az új leckét, szerencsére a munkafüzet egy kis ismétléssel, gyakorlófeladatokkal kezd, ezeket a feladatokat kell a pénteki online órára megcsinálnotok.
Munkafüzet 42.oldal 1.) 2.) 3.) 5.) 7.) Az 1.)2.)3.) feladatban írjátok le fonetikusan (ahogy hallod) a mondatokat! A hanganyagot felteszem a TEAMS-fájlokba!
Az 5.) feladatban tippelnek kell, hogy ki is lehet ő. A mondatokat a Vielleicht-talán szóval kell kezdened, ezért írtam én is nagy betűvel. Figyelem!! A Vielleicht van az első helyen- a második helyre már szinte mindenki tudja, mi is kerül(az ige ragozva) olyan mondatokat vár ez a feladat, mint:
Talán Münchenben lakik. Talán pincérnőként dolgozik. Talán szívesen(gern) focizik, teniszezik. Stb. Nézzétek meg a példát, sokat segít, mit hova is kell tenni! Minden kérdésre kérek egy mondatot! (Alter=kor)
A 7.) feladatban neked kell eldöntened mikor kell haben, sein(létige ragozatlan alakja) vagy a d) részben az es gibt. (es gibt-et akkor használsz, ha arról beszélsz, hogy valahol mi minden van, sein-bin, bist,ist,sind,seid,sind-vagyok, vagy, van(előfordul, hogy a magyar nem használja, például ha valaki valamilyen, ebben az esetben indulj ki az angol nyelvből, amikor is-t használnak, akkor a németben is biztosan ist, meg a többi ragozott alakot kell használnod, attól függ mi az alany) haben=van valamim, van valamink, van valamitek, van valamid stb.)
Péntekre legyen mindenkinek, minden feladat kész!
Üdv
NSB
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2020.05.18-2020.05.22.
Szerdán és pénteken is lesz online óra!
Szerdára olvassátok el és fordítsátok le a tankönyv 45. oldalán a 3. feladatot, majd döntsétek el a négyes feladatban, hogy melyik válasz hamis-falsch a szöveg alapján!
s Sonderangebot-akció, árleszállítás, árcsökkenés, stb, wirklich-igazán, tényleg, billig/teuer-olcsó/drága, hübsch-csinos, du hast Glück-szerencséd van, r Besucher-látogató,
Ha ez megvan, akkor oldjátok még meg szerdára az 5.) és a 6.) feladatot! Mindkettő mondatképzés az 5.)-ben figyeljetek az egyes-többes számra, a 6.)-ban figyeljetek a főnevek névelőjére, hiszen ez határozza meg azt hogy einen/eine/ein lesz a névelőd, hiszen a haben után tárgyeset áll (birtokol vmit)
A péntekre megoldandó feladatokat megtudjátok szerdán!
Viel Glück
NSB
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2020.05.25-2020.05.29.
Szerdán és pénteken a szokásos módon online óra!
Szerdára oldjátok meg a tankönyv 48. oldal 1.) és a 49. oldal 3. feladatát.
A téma a ruhák és a színek. Bevezetésre kerül a tragen=hord ige, ami egy tőhangváltós ige, ez azt jelenti, hogy a TRAGEN-ragozatlan alakban az A betű a "du és az er, sie, es" személyben megváltozik, és "ä" lesz belőle.(du trägst, er sie es trägt)
Az 1./a feladatnál meg kell kérdezned, hogy mit hord Daniela, és mit hord Melanie, majd meg is kell válaszolnod, úgy mint a példa mutatja Anja esetében. Használni kell a válaszban az einen/eine/ein=egy határozatlan névelőt, attól függően, hogy a ruhadarabnak der/die/das volt a néveleje.
Az 1/b-ben szintén kérdéseket kell feltenned, és meg is kell válaszolnod: 10-10db-t! Wie findest du die Jacke?=Milyennek találod a kabátot? A válaszodban a "die Jacke"-t helyettesítsd a neki megfelelő személyes névmás (er-sie-es) tárgy esetben lévő alakjával (ihn-sie-es). A mi esetünkben a die Jacke=sie. A jobb oldalon vannak jelzők, milyennek is találod a ruhadarabokat-modisch=divatos, hübsch=csinos, toll=klassz, nagyszerű, rakhatod eléjük a nicht so=nem olyan... stb,
az 1/c-ben hasonló a feladatod, csak itt a Wie gefällt dir/Wie gefallen dir=Hogy tetszik neked/Hogy tetszenek neked... modatkezdést kell használnod, attól függően, hogy amire rákérdezel az egyes vagy többes számban van. Választ is kérek! Szintén 10-10 db-t.
Az 1/d-ben színeket gyakoroltok. A válaszban szintén személyes névmással kell a ruhadarabot helyettesítened (der=er, die=sie, das=es) 10db itt is az alsó határ.
A 3.) feladatban ki kell találnod, hogy melyik válaszhoz, melyik kérdés illik, a többi részt nem kell megoldanotok!
Markenklamotten=márkás cuccok, ist mir egal=nekem mindegy, Kleidungsstücke=ruhadarabok, immer=mindig, jetzt=most, bezahlen=fizetni gern=szívesen
----------------------------------------------------------------------------------
2020.06.02-2020.06.05.
Oldjátok meg a lenti linken található feladatot! Az A feladatrészben a megfelelő igéket kell betenni a 2. helyre, majd használni kell az ein/eine/ein tárgyesetes alakját a második üres helyen. A megoldás ellenőrzéséért a zöld négyzetre kell kattintani. A megoldásról kérek egy képet! Ha jó a megoldás akkor bezöldül az ellenőrző gomb megnyomása után. A kék négyszög a megoldást mutatja meg, ha feladtad!!!
A "B" feladatrészben Wer/Was kérdőszóval kell feltenni kérdéseket! A "C" részben mondatot kell alkotni az összekevert szavakból! Hagyjátok ki a 21. 28. és a 30. sort.
Pénteken ellenőrizzük!
Tschüss
NSB
https://mein-deutschbuch.de/grammatikuebungen-verben-mit-akkusativ.html
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2020.november 23-27.
Ezen a héten folytatjuk a Kon-Takt 1. 5. leckéjét. Nyelvtan: mondatok módbeli segédigékkel (können), elváló igekötős igék, brauchen+ tárgyeset, témakör: kirándulás. Várok mindenkit a TEAMS csoportba.
Üdv.
NSB
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2021.03.08-2021.03.12.
Kon-Takt 1. Lektion 6. Guten Appetit! Lehrbuch: Seite: 74-75. Lebensmittel, Mahlzeiten
MfG
NSB
------------------------------------------------------------------------------
2021.03.16-2021.03.19.
Kon-Takt 1. Lektion 6. Takt B- Essen gehen Seite: 76-77.
Modalverb: Wollen, Dialoge im Thema
MfG
NSB
-----------------------------------------------------------------------------------
2021.03.22-2021.03.26.
Liebe SchülerInnen!
Ezen a héten megismerkedtek a wollen módbeli segédige ragozásával, azzal, hogy mikor használjátok a Ja/Nein/Doch kezdetű mondatokat, illetve párbeszédet kell alkotnotok. Ehhez a munkafüzet 82-83. oldalán dolgoztok, illetve a tankönyv 76-77. oldalán.
MfG
NSB
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2021.03.29-2021.03.31.
Liebe SchülerInnen!
Az egy német órán mondatalkotást gyakorlunk a húsvét témakörben, és vesszük a jövő idő kifejezésére szolgáló werden segédigét!
Bis bald
NSB
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
20210.04.12-2021.04.16.
Liebe Schüler und Schülerinnen!
Ezen a héten a tankönyv 80-81. oldalán található TAKT C-t vesszük, képleírással, szövegolvasással, véleménykifejtéssel. Ezenkívül tovább gyakoroljuk a jövő idő kifejezésének lehetőségét a német nyelvben.
MfG
NSB
----------------------------------------------------------------------------------
2021.04.19-2021.04.23.
Liebe Schüler und Schülerinnen!
Ezen a héten folytatjuk a 6. Lektion-t a 82-83. oldalon, és újra vesszük a birtokos névmásokat, amihez a munkafüzet feladatokat oldjuk meg.
MfG
NSB
---------------------------------------------------------------------------------
2021.04.26-2021.04.30.
Liebe Scüler und Schülerinnen!
Ezen a héten a birtokos névmások gyakorlása a cél, illetve a Schluss-Takt megoldása. Ebben segítségetekre lesznek a munkafüzet 87-88. oldalának feladatai.
Mit freundlichen Grüssen
NSB
----------------------------------------------------------------------------------
2021.05.03-2021.05.07.
Liebe Schüler! Liebe Schülerinnen!
Elérkeztünk a Lektion 6. Schluss-Takt fejezetéhez. Ezen a héten ezt olvassuk, és értelmezzük, mondunk róla véleményt.
MfG
NSB
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.